Medlems- & gästundersökning 2025

Vi mäter medlemmars & gästers uppfattning om verksamhet & anläggning i regelbundna undersökningar. Detta visar hur väl de åtgärder vi genomför leder oss mot våra mål.

Medlemsundersökning: 807 svar på 1994 utsända undersökningar (41%).

Gästundersökning: 832 svar på 4815 utsända undersökningar (17%).

BESKRIVNING NPS
NPS är en fråga där man svarar på hur sannolikt det är att man rekommenderar Klubb/Restaurang/Träning till vänner, släktingar och kollegor. Svaren lämnas på en skala 0-10, där 9-10 anses vara ambassadörer, 7-8 anses vara neutrala och 0-6 anses vara negativa. NPS = den procentuella andelen som svarar 9-10 minus den procentuella andelen som svarar 0-6.

BESKRIVNING SERVICEOMRÅDEN
På respektive serviceområde ställs ett antal frågor där svar lämnas på en skala 1-10. Svaret på frågorna för respektive serviceområde vägs samman till ett snitt och konverteras till ett tal 11-99.

JÄMFÖRELSE STOCKHOLM
I Stockholm är det 33 klubbar som genomför medlemsundersökningen och 13 klubbar som genomför gästundersökningen.